Framtiden ser kanske ljus ut?

Är inne på min sista termin innan jag kan plocka ut två kandidatexamen. Det känns helt galet, TVÅ STYCKEN. Tänka sig! 
 
För tillfället förbereder vi oss inför uppsatsskrivande genom att läsa valfri annan uppsats inom MKVområdet och kommentera på metod- och resultatavsnitten. Jag valde en som handlar om opinionsbildning och Twitter. Ämnet har jag själv funderat på att skriva om, därför kändes det intressant. Insåg dock väldigt snart att uppsatsen höll låg kvalité i största allmänhet. Tråkigt, men lätt för mig att skriva kommentarer utan att behöva ta till ordbajsning
 
Googlar efter ett tag på författarnamnet och upp kommer det att personen ifråga har en chefsposition hos SVT. Tappar hakan tre gånger om. Trodde författaren var en 15 åring språkmässigt! Kanske en överdrivt, men det är närmare en 15 årings språk än det akademiska. Trodde aldrig jag skulle bli upprörd över att något inte är akademiskt, men se så det kan bli efter tre år med således, ämnar undersöka, diskurs och kontext. 
 
Att personen lyckas få ett så pass bra jobb ger mig stora förhoppningar om framtiden. För trots att jag känner mig studieless är jag nervös inför vad arbetsmarkanden kommer att erbjuda. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0