En ny sorts jul

Vi har bestämt oss. Blivit så där vuxna och ett riktigt par. Vi ska fira jul tillsammans i år, Fredrik och jag. Vet inte riktigt hur det gick till, men både mamma och pappa får klara sig utan mig på julafton iår. Jag som alltid sagt "Jul kan vi fira tillsammans när vi får barn". Men tänk om det inte blir några barn då?
 
Började inse att jag faktiskt väldigt gärna vill fira jul med Fredrik. Gjorde lite ont i hjärtat när jag tänkte att vi inte skulle få dricka glögg tillsammans under Kalle eller prutta i kör efter vi ätit på tok för mycket julskinka. Så nu är det bestämt, vi åker några dagar innan, tar med oss Selma kommer tillbaka lagom till Lillebrors födelsedag på annandagen. Det blir nog bra.
 
Är lite nervös, men vi har pratat om vilka traditioner vi är vana vid. Typ, när dricks glöggen, vilken mat som ska ätas och hur, om vi möjligtvis fortfarande är små nog att få en julklapp innan frukost. Viktiga saker. Det kommer nog bli bra. Jag ska ordna gravad lax, så det blir nog hur bra som helst! Mitt julmotto är nog: Så länge det finns gravad lax så är julen lyckad! Nästa år firar vi med min släkt istället.
 
Drömmen är förstås att kunna bjuda in alla till en själv, men det får bli när vi bor större! 
 
Det jag är mest taggad på är nog att få sticka ännu fler alster att ge Fredriks släkt i julklapp. Men mest småsaker, för julen börjar vara nära nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0