Nyårslöften 2012

Det här med nyårslöften brukar ju aldrig riktigt funka. Brukar försöka lära mig busvissla vissa år, men aldrig lyckas. Ändå tycker jag om att hitta på något sorts nyårslöfte. För lite förändring och förnyelse är bra, även om en egentligen kan ändra sig vilken dag på året så brukar nyårsafton och födelsedagen vara de dagar jag brukar använda mig av för förändring. De är helt enkelt lätta att komma ihåg.
I år tänkte jag nog inte ha ett nyårslöfte, utan ca 12 månads löften, som jag bestämmer eftersom. De ska gärna ha tema Välbefinnande. I januari har jag därför bestämt mig för att dra ner på onyttigheterna, speciellt chips. Målet är att inte stoppa ett enda chips i munnen, mer realistiskt är att inte köpa hem chips. För äta några chips på en fest gör ingenting, men att köpa hem och trycka en hel påse på en kväll känns lite väl mkt hjärtinfarkt för att det ska vara coolt.
Jag är även en stolt ägare till ett årskort på IKSU numera och ska försöka använda det varje dag, eller så ofta det går och hinns med.

Kommentarer
Postat av: Sofia

lycka till med dina månadslöften! ska bli spännande att se vad du kommer fram med för löften :D

synd där med pizzan, förresten! :(

2012-01-09 @ 20:06:27
URL: http://www.mynameissophiaa.blogspot.com
Postat av: sara

Lycka till! Jag tror på dig.

2012-01-10 @ 16:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0