När Överambitiösa Jessica kommer på besök.

Jag har ett alterego, en del av min personlighet alternativt en demon om tar över min kropp vissa stunder, ibland hela dagar. I måndags var en sådan dag. Ny kurs, ny motivation och överambitiösheten kom fort och övertog min kropp. Läste 30 min, tog en liten pau, läste 30 min igen. Åkte på IKSU två gånger, diskade. Hade fint folk på besök. Sådär, som min kropp bara orkar vara vissa dagar, för annars skulle den bryta ihop fullständig.
Därför kompenserade jag igår. Läste kanske fem sidor, spelade 5 timmar tropico. Det svåra är då, att inte ha dåligt samvete över att Överambitiösa Jessica inte längre på besök.
Har börjat fundera på Februaris månadslöfte. Kanske ska dra ner på Facebook, eller skriva ett blogginlägg om dagen? Läsa MPs partiprogram?

Kommentarer
Postat av: sara

Jag känner igen mig. Vissa dagar går det bara inte att koncentrera sig på det som egentligen måste göras...

2012-01-26 @ 09:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0