Idag träffade jag en snäll tant

Jag har gjort ärenden idag. Sådär vuxet som en gör 2012 - året då ALLA kommer bete sig som tanter och tantar tror jag. Jag har fixat med glasögonen, besökt skomakaren, fixat en reservdel till snowboarden, köpt en kalender och ännu en supervarm tjock, stickad kofta. Ärenden med andra ord. Passade på att tjuvta en kopp kaffé hos farmor. Är riktigt trevligt att äntligen ha henne i Umeå så jag kan rå om henne lite oftare.
När jag skulle ta bussen därifrån fick jag dock vänta förjäves. Ännu en gång stod Ultrabussarna stilla i Umeå. Som tur var meddelade en tant som körde förbi detta och erbjöd sig även att släppa av oss på stan. En toppentant tycker jag! Så hoppas jag att människor beter sig mer 2012, med värme mot sina medmänniskor - bekanta som främlingar. Mer tanterier, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0