Vikten av att göra ingenting

Idag på förmiddagen har jag gjort ingenting. Eller, ingenting som gjort att jag kunat ta bort något från den eviga Att Göra-listan. Jag gillar egentligen det där med att göra ingenting. Trots min förkärlek till listskrivande. Jag har stickat klart det största julklappsprojektet. En tröja till Fanny. Tänkte egentligen inte göra något så stort, men så kom jag över en bild på en gudomligt söt bild.
 
Efter det har jag suttit vid datorn. Kollat blocket. Är sugen på att byta ut lite möbler här hemma. Sovrummet har temat ekfanér-ikea, vilket är rätt tråkigt. Vill köpa en köksoffa att göra om till sängram, en byrå/sekretär med en massa lådor och lönnfack samt en massa färg att måla dem med. Jag har nämligen ett litet hemligt mål (som inte ens Fredrik vet om) och det är att alla möbler hos oss ska få en klick färg på sig! Och då menar jag inte den där lila fläcken på TVbänken som kom dit efter en fest, utan målat fint som vitrinskåpet! Fast kanske inte vitt då. Funderar på någon typ av blå.
 
Efter en lugn förmiddag som denna känner jag mig fylld av energi för att gå på mittseminarium för uppsatsen, bli intervjuad till tekniska nämnden, köpa den sista julklappen. Avslutar sedan dagen med jul/ticke-to-ridemys med Emma. Glad fredag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0