Spelfnatt

Här om dagarna fick jag helt klart ett fnatt. Trots ett inköpsstopp efter Hemavans alla utgifter så klickade jag inte mindre än fem spel till datorn. Vill påstå att jag förtjänar det, men är mest rädd över hur det ska gå med mina studier fram över. Det återstår dock att se hur bra spelen är. Alla har ungefär samma tema bygg och få ekonomin att gå runt. Variationen är vad som byggs, kanske ett romerskt samhälle, en stad på 1400-talet, ett flygbolag eller en skidort.
Då vissa av spelen har några år på nacken hoppas jag verkligen att jag kan få dem att fungera på någon dator här hemma. Ska bli kul att testa dem! Till exempel Ceasar IVs föregångare spelade jag som liten och tyckte det var jättekul i vart fall. Alla de andra är rena gissningar. Insåg nu att jag trodde att jag köpt Simcity 4 också, men det har jag ju inte. Tur det, annars hade jag haft ett till spel att spela!
Tråkigt nog har jag ännu inte lyckats hitta något nytt spel till Xboxet, men nu har jag spel så det räcker för ett tag ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0