Går det vara för Aids?

Känner att allt analyserade av texter ger min hjärna lite spratt. Klickade mig in på Youtube och såg någon reklam från HM där det stod "Fashion against aids". Det första jag tänker är inte "vilken bra grej" utan om de tänkt på att i princip ingen är "för" aids. Det är därför ett icke-statement. Om de hade varit emot slavlöner, miljöförstörande odlingar eller kemikalier, det hade varit bättre. Detta är dock företaget för. Det hade fått mig att ändra min relativt negativa åsikt om HM. Men Aids, något jag antar alla är emot, ger inte samma effekt.
Tyvärr kära marknadsavdelning, PR-avdelning eller vad den nu kan tänkas heta, jag gillar er fortfarande inte.
Dock är jag totalt omoralisk och handlar där ändå. Men vad ska jag göra? Kläderna är ju snygga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0