Nu kör vi!

Har varit en riktig segis senaste tiden, inte orkat göra något alls. Struntat i sådant som egentligen är viktigt. Läst en massa bloggar, nyheter och annat trams på datorn istället. Väntat på att den där känslan av ork ska infinna sig i min kropp igen. Utan att den kommit. Så har det känts de senaste dagarna. Livet har paserat utan att jag brytt mig.

Men idag, nu jävlar anamma! Nu blir det storstädning av sovrummet. Misstänker att det finns omkring 3 kilo damm där. Efter lunch, om vädret tillåter det ska jag plocka lingon. Förhoppningsvis kan jag fylla en 10 liters hink. Äter lingonsylt flera gånger i veckan, så det behövs. Inte för att låta snobbig (hemmafruig?) nu men, hemmagjord sylt är så mkt bättre! Bobs smakar liksom inte bär, utan snarare tillsatser och socker. Så, planen är att hushållet ska gå plus minus noll idag. Minus på dammsidan och plus på lingonsidan. Får se hur det går!

På måndag börjar skolan. Är livrädd att jag inte ska trivas, att jag ska behöva ta ett jobb för att jag inte har någon backup. Livet känns alltid så mycket lättare med en backup!

Annars kan jag meddela att jag ska på kurs i helgen, i retorik och politisk strategi. Ska bli spännande! Jag vill hemkst gärna bli bättre på att argumentera, kanske inte riktigt det vi kommer lära oss, men argumentation är ju en del av retorik, inte sant? Det där med att argumentera kanske ni märkt här i bloggen också? Jag hoppar på de svåra ämnena bilkörning och särskrivning. Har jag sagt att jag är en komplicerad människa? Jag håller även på att jobba fram ett par genusglasögon. Det går sakta, men att läsa Lady Dahmers blogg varje dag hjälper. Även med i en grupp på Facebook som heter Varför apor aldrig bär rosa klänning. Den borde ni också gå med i, få lite lagom dos av genusmedvetenhet! Nu är det här inlägget slut, så de så! Svamligt och utan röd tråd, som vanligt!

Bilden är från i sommras, åker tub bakom mosters båt med kusinen Basse. Kittlade stört skönt i kistan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0