Mamma betalar!

Tänker på det här med genus, kön och jämställdhet. Försöker i efterhand utvärdera min uppväxt. Enda jag kan komma fram till att jag är en bortskämd snorunge där MAMMA betalar. Så är det. Inte pappa betalar. Nu menar jag inte bortskämd som ungarna är nu för tiden. Utan att jag ofta fått det jag verkligen behövt. Jag fick sporta de sporter jag ville. De skjutsade runt mig så mkt de hann. Visst, jag som tjej hjälpte till mer, men jag fick även betalt för saker som mina bröder fick göra gratis. Där ser man vad kvalité gör! Två ordentligt städade badrum var värt 50-75 kr för mig. Två slarvigt städade var värt 0 kr för mina bröder. HA! Men sen så behövde jag pengar för att finansiera mitt konsumsionsbehov. Ja, för tänk, jag har inte kallat mig för skobesatt för inget. Det visar sig i mängden skor jag idag äger. Behöver nog inte köpa fler på väldigt länge. Nu har jag tappat tråden. Jag tror mina föräldrar behandlat alla sina tre barn olika. Frågan är vad som berodde på kön? Grubblar vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0