Ibland borde jag skaffa mig vettiga funderationer

Ibland säger människor "Skaffa dig ett liv". Ibland tänker jag: skaffa dig vettiga funderationer! För, ibland funderar jag verkligen på helt onödiga saker. När ska jag få använding för mina idéer för hur världen skulle ha sett ut om Turkiet blivit medlem i EU bara 3-4 år efter de ansökt om medlemskap. Skulle det hjälpt deras demokratisering? Någonstans där brukar jag försöka stoppa mig själv. Varför ens ödsla tid på det? Inte så att det går att få ogjort. Tror dock att vi hade levt i en mer intressant värld.

Känns bättre att fokusera framåt i funderationer. Vad skulle hända om... Saudiarabien blir det mest jämställda landet om 30 år. Det skulle vara totalt ironiskt. I vart fall är det trevligt att kvinnor kommer få rösta i lokalval i landet redan om 4 år. Är samma land där kvinnor inte får köra bil, för er som blandar ihop hela mellanöstern. Om det är en sak som jag skulle vilja se, men som jag aldrig tror kommer hända är det just att Saudiarabien är det mest jämställda landet m 30 år. Någon som kan komma på något mer otippat? Nej just det!

Om ni känner er överösta med blogginlägg idag så får ni ta upp det med Lovisa. För hon gillar mitt svammel. Det får mig att tro att hela världen vill ha mer svammel. För ja, Lovisas åsikter är de samma som resten av välrden. Därför blir det mer svammel. Ge mig positiv kritik och jag suger åt mig det som en svamp. Ge mig negativkritik och jag blir besatt av att motbevisa.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

haha jepp det stämmer, fortsätt svamla!:)

2011-09-26 @ 11:33:56
Postat av: Lovisa

haha jepp det stämmer, svamla vidare!:)

2011-09-26 @ 11:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0