Disciplin!

Idag skulle jag egentligen på en grej med MP vid ett, det kom jag på för en halvtimme sedan. Det här med Xbox är farligt. Igår köpte jag ett spel, tropico 3. Det går ut på att man är en diktator/president och får ett uppdrag. Typ exportera 8000 enheter kaffe. Sen ska man lyckas hålla sin befolkning glad också och se till att dem har mat, husrum och en doktor. Hursom! Fredrik laddade hem en demo åt mig så jag fick provspela lite. Det går att sammanfatta min söndag såhär: Jag gillar spelet, tiden flyger förbi när jag spelar det. Det är beroendeframkallande. Redan efter en dag så drömde jag om det.

Sakerna jag hunnit göra utöver spela Xbox är få. Kokat nyponsoppa åt sjuklingen Fredrik (38-9 graders feber är inte kalas) och startat datorn. Sen tar det stopp. Jag som skulle hinna jobba flera timmar, gå på träffen med MP och läsa två kapitel. Nu känns allt redan förstent. Om det inte vore så att Fredrik spelade Xbox skulle jag helt klart fortsatt. Låtit den här dagen försvinna helt och hållet. Men nu måste jag skaffa mig disciplin fast jag inte vill..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0