Tystnad!

När jag var yngre, gick på högstadiet och tyckte att jag var allmänt vuxen, lyssnade jag på musik konstant. Kunde inte somna utan att starta en skiva i stereon. Numera lyssnar jag rätt sporadiskt på musik. Torrboll tänker ni kanske nu? Kanske är jag det. Men, om jag ska koncentrera mig, då är tystnad det bästa. Eller bara sitta vid datorn. Jag gillar tystnaden. Den är lugnande. Det ger mig en chans att höra mina egna tankar. Ibland, när jag väl startar musik har jag svårt att avgöra om jag hört samma låt på repeat eller om det byter. Jag zonar ut.

Men, ibland blir det helt tvätom. Jag zonar ut tystnaden, trots att det är tyst runt mig. Vet inte varför, men jag gillar att dansa utan musik. Bara lyssna på musiken i min hjärna. Skaka loss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0