Tant Jessica tantar sig

Bar så ni vet är jag en livslevande tant på 22 år. Idag har jag ont i höften. Mest troligt är det från joggningen igår, men möjligvis måste jag byta ut hela höftledskulan om det fortsätter såhär. Så tänker jag med det mesta - att nu kommer det vara såhär för alltid. Varje gång jag får lite ont, då blir jag säker på att jag att min kropp egentligen är 70 eller så. Men visst, jag behandlar ju kaske inte kroppen lika bra som jag borde. Lite väl mycket stillasittande. När jag väl tränar slarvar jag med stretch efteråt. Men, kroppen håller förhoppningsvis ändå.

Värst var det ändå när jag började plugga på universitetet och fick domningar i ena skinkan. Det har jag löst genom att sluta sitta med benen i kors. Men, nu har jag lite samma känsla igen. Kroppen håller redan på att förmultna så lite jag rör på mig. Springa två gånger i veckan är planen och lite Kinect däremellan. Planen följs dock aldrig. Mitt senaste påhitt är promenader. Ni kommer väl ihåg, när man forfarande bodde i sävar och gick på promenader för att det var enda sättet att hänga utan att jobbiga föräldrar och syskon skulle störa. Lite så tänkte jag börja hänga med folk igen. Promenad och prat är en riktigt bra kombo! Riktigt bra är det att gå en sväng medan det fortfarande ljust ute. Promenad är kanske lite tanigt det med, men det hör i vart fall ihop med min image!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0