Passar på när solen är uppe

Idag har vi börjat en ny kurs - strategisk kommunikation 1 heter den. Jag är sjukt taggad. Vi kommer gå igenom grunderna i en massa som jag tänker att jag kommer behöva veta i framtiden, då jag jobbar med kommunikation. Jag är främst intresserad av politisk kommunikation. Vi kommer även gå igenom organisations-, företags-, samhällskommunikation och säkert någon till form av kommunikation. Vi gick igenom så många begrepp idag att de har blandat ihop sig totalt i min hjärna.

I och med att vi började klockan 0815 imorse och slutade 10, är jag redan hemma, vaken och påklädd. Rätt bra för att vara Jessca Wikström i vart fall. Nu måste jag passa på att vara effektiv medan solen är uppe, för så fort solen går ner smyger sig höstmysaren på och inget vettigt blir gjort. För se på TV-serier räknas tyvärr inte som vettigt, hur mycket jag än försöker intala mig det.

Nu har jag gjort en lista, en såndär TO DO-lista som man säger i utlandet. Det ska jobbas tre timmar, läsas minst ett kapitel, diskas, städas i frysen (ett smärre missöde med en julmust, som jag helst inte pratar om pga trauma) och ett medlemsmail till mina kära GSare ska skrivas.

Älskade och saknade Nice. Blått hav och inte ett moln i sikte. Sol hela hösten och härliga havsbris.

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag brukar intala mig själv att det är vettigt att se tv-serier för att man kan lära sig engelska, om man nu ser dem på engelska dvs. :)

2011-11-09 @ 14:27:16
URL: http://linniengland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0