Otacksamma hicka!

Sitter och försöker få ihop ett grupparbete, men har fått hicka. Av någon konstig anledning går det inte att läsa och ha hicka samtidigt. Därför försöker jag mig på att skriva ett inlägg istället.

Tänkte att jag skulle tipsa om en sida/blogg jag läser. Supermiljobloggen heter den.http://www.supermiljobloggen.se/
Där går det att hänga med om de senaste politiska besluten och den senaste forskningn som har med miljö att göra. Rätt bra urval och sammanfattning. Det mesta presenteras på en lagom nivå, så tekniskt-efterblivna som jag förstår.

I veckan har jag fått läsa om att utsläppen fortsätter att öka och att förnyelsebar energi blivit ekonomiskt lönsamt tackvare investeringar i forskning. Blandat med deprimerande och glada nyheter med andra ord.

Imorgon har vi en träff, vi gröna. Vi ska prata om hållbara städer och hur vi genom rätt politik kan utveckla hållbara städer. Umeå är, trots sina köpcentrum över hela staden och ombyggnationer av vägar en bit på väg. Igår hade Hybricons el-buss premiärtur på ettans linje. Hur häftigt är inte det?! Mer sånt. Visst, elen ska ju tas från något också. Men, den där förnyelsebara energin börjar ju tydligen bli rätt billig. Tjiho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0