Det där med armhålor och cykelhjälm

Jag är en stor förespråkare för användandet av cykelhjälm. Åtminstone när jag ställer fördelar mot nackdelar. En billig livförsäkring mot fin i håret, brukar argumenten vara. Det borde vara självklart vad jag, och alla andra, väljer. Ändå ligger cykelhjälmen kvar på hatthyllan, medan jag trampar iväg. I höst har jag verkligen försökt bryta normen och vanan. Fast jag egentligen vill använda hjälmen har jag svårt att inte tänka "Åh, nu kollar alla på mig och tycker jag är jättetöntig" som man gjorde där i högstadiet de gånger pappa lurat på sig en där hemska hjälmen. Försöker ta den när det är mörkt ute, känns som risken för olycka är större då, då man inte syns lika bra. Och det gör inte hjälmen heller!

Hade en liten personlig undersökning för ett tag sedan. Jag tycker som många andra att det inte är jättetrevligt med armhålehår. Känner att jag blivit lite less på att media/andra ska bestämma över mina tankar och min kropp, så bestämde mig för att inte raka armhålorna tills det växt ut. Ändå rätt konstigt att inte veta hur man ser ut naturligt, tycker jag. Dock höll det bara lite mer än två veckor. Direkt jag skulle ut och visa armhålorna åkte håret. Aja, jag kom bra mycket längre än förut. Ska nog göra ett nytt försök. Kanske kasta bort rakhyveln?

Det är svårt det här att vinna över sina egna tankar ibland. Gör mig redo för rond två!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

haha ja det är inte lätt att bryta normer men tummen upp för att du i alla fall försöker att göra en liten revolt mot samhället!

2011-11-30 @ 09:48:48
Postat av: sara

Jag peppar dig på ett nytt försök! Jag har själv låtit det växa men mest för att det är vinter och jag inte har visat mina armhålor offentligt. haha så jag förstår vad du menar...

2011-12-12 @ 15:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0