Naiv eller inte politikermaterial?

Det slog mig idag på lunchen då jag stötte på några glada gröna att jag nog är lite naiv eller bara tror gott om folk. Vi pratade om att folk varit väldigt glada åt att vi fått tre mandat osv, i princip alla kom fram till oss och sa grattis. Alla var allmänt trevliga osv på valvakan. Det tog jag som positivt, att partier trots att vi "tagit" mandat från dem grattade oss. Men idag på lunchen pratade mina kära grönisar om att många varit lite vääl glada åt oss. Som att de var falska. Jag tänker personligen inte på det sättet. Visst, de får självklart vara missnöjda med sitt valreslutat, men det tar inte bort deras möjlighet att vara glada åt Gröna studenters succé!

Jag är nog inte politikermaterial om jag inte kan se igenom falska fasader. Eller så är det till min fördel, att jag verkligen tror på människan som en god varelse. Att jag inte tror att folk spelar ett spel inför oss utan istället.

Två veckor kvar till inlämningen, PAAANIK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0