Jag ska måla hela världen lilla mamma...

Vaknade kvart i tio idag och kände mig direkt som en pensionär för min första tanke var - hujeda mig vad sent, halva dagen har ju gått! Känns som det var år och dar sen jag klev upp efter nio. Visst, oftast kliver jag upp, startar datorn och ngn härligt serie och klär mig inte för än vid tolv eller om ens alls, men vaken är jag då i vart fall!

Idag har jag förutom lite C-uppsatsande börjat måla mitt finfina vitrinskåp. Jag har varit så duktig så, försöker vara superdupernoggrann men det blir ju som det blir ändå. Jag har inte riktigt rutinen att måla känner jag, men jag börjar få in lite taktik i vart fall. Har målat första lagret på alla hyllplan, underredet, lådan och dörrarna (förutom på baksidan på vissa saker för det tar ju 8 timmar för färgen att torka helt och hållet). Det kommer bli hur snyggt som helst! Jag känner verkligen hur mycket jag kommer älska det! Känner mig i vart fall sådär Underbaraclara-duktig! Ett stort plus är att det går att få bort färgen om det råkar komma på golvet, åtminstone om man är snabb (inte testat att låta det ligga kvar ännu - återkommer om det när jag målat halva hallgolvet också).

Hoppas att Fredrik har möjlighet att köpa mer maskeringstejp imorgon så jag kan måla själva skåpdelen imorgon också. Sen är det bara två lager täckfärg (som dumt nog tar 14 timmar att torka) och en veckas väntetid (tydligen ska färg härda också) innan jag äntligen kan få fylla det med alla våra glas och skålar!

Imorgon får vi nyckeln till "nya" lägenheten, nästa helg flyttar vi mest troligt. Jag är taggad, men ändå nervös.

Kommentarer
Postat av: sara

Lägg upp bild på vitrinskåpet!

2011-05-02 @ 18:20:09
URL: http://smorgasvadgott.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag ska försöka göra det! Måste bara fota det först. Just nu är det dock i smådelar, men kan ju vara kul att se hur det ser ut ändå :)

2011-05-03 @ 18:02:01
URL: http://jessicamotvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0