Det där med att kika ut ur fönstret

Jag har suttit och (försökt) skriva på uppsatsen vid köksborden en hel del idag. Faktiskt inte ens varit ut i det som åtminstone ett tag såg ut att vara fint väder. Alla våra fönster vätter mot ÅC, men det vid köksbordet är precis vid ett övergångsställe, så det paserar en hel del folk här utanför. Pensionär, som jag tillfälligt ibland är, kikar jag självklart på dessa människor. Vissa är stressade, andra glada. En del pratar med kompisar, endel pratar med osynliga kompisar. Det händer en hel del med andra ord. Inget spektakulärt. I och med avsaknaden av spektakulära händelser sätter min fantasi igång. Tänk så spännande om jag bevittnar ett brott? (har nog läst för många deckare). Spänningsgraden i mitt liv är med andra ord typ nere på noll... Så, vad ska man göra? Jo stirra på folk som bär på tok för tunga ICA/Coop/systembolagetkassar. Och skriva blogginlägg i massor såklart! Rätt ironiskt att jag skriver oftare när det egentligen inte händer något spännande än när det faktiskt gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0