Vitrinskåpet!

Idag införskaffades den tredje tejprullen till vitrinskåpet. Därefter satte jag snabbt igång med kladdandet! Här kommer bilderna!

Vitrinskåpet innan. Observera den fina tejpningen gjord av Fredrik (jag var fruktansvärt hopplös på att tejpa)



Efter cirka två timmars pillande, kladdande och slutligen hetsmålande tog grundfärgen slut precis när jag var klar! Just nu ser det ut såhär. Vad som inte syns är att det lite halvkasst bitvis, lite färgdroppar som runnit och hunnit torka innan jag sett dem. Men, det är tack olov första lagret, grunden, så det finns fortfarande förhoppning om ett perfekt resultat.



Såhär ser dörrarna ut. De är målade ett lager med täckfärgen, så de ser betydligt bättre ut. Ett lager till så syns förhoppningsvis inte kvistarna igenom.



Imorgon ska jag måla nästa lager, sedan blir det en sväng till Sävar! Ska se om föräldrarna behöverhjälp med något. De får tillgång till det nya huset om 12 dagar. Ska bli spännnade!

Kommentarer
Postat av: Minnie

gud vad fin :D

2011-06-06 @ 10:25:26
URL: http://finest.se/minniewinnie
Postat av: sara

Vilket bra jobb du har gjort! Det blev ju hur bra som helst.

2011-06-06 @ 13:55:31
URL: http://smorgasvadgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0