Problemlösaren Jessica!

Så, med tanke på mitt inlägg från igår har jag löst problemet. Vad motiverar städning bättre än en deadline? Ingenting skulle jag säga. Nu måste vi bli klara till 1800 i kväll, för då kommer min familj över. Det blir både mor, far och brorX2. Ska bli trevligt att få bjuda hem dem. Vi äter så ofta hos mina föräldrar att det inte är mer än rätt att bjuda igen. Det ska bli hemmalagad pizza för hela slanten. Då jag oftast gör efterrätt hemma hos dem hoppas jag att det är samma bud som när jag och Fredrik bjuder på middag. Allt annat vore fel!

Nu ska jag bara få lite eld i baken. Har fastnat påtok för mkt vid Discovery idag. Inte en kanal jag brukar titta jättemycket på, men idag var det om rymden. Rymden är något som jag sällan tänker på, men går inte säga annat än att den är fantastiskt intressant och mysterisk! Jag är så långt ifrån en naturvetare man kan komma. Tycker det är äckligt med biologi, speciellt när det handlar om hur hur människokroppen fungerar. Det är abstrakt! Men rymden däremot, det är så abstrakt och konstigt alltihopa så det blir intressant. Mest känns det som overkligt, lite som på film.

Över till något helt annat nu. Jag ska få en jättefin kaffeservis som har tillhört Uno och Alexa, morfars far och hans fru. Det är sånna där pyttesmå koppar med kringliga öron och jättefint mönster! Känns inte mer än rätt att jag måste bjuda på kafferep snart. Jag anser faktiskt att finporslin ska användas oftare än vid jätte speciella tillfällen. Nu ska jag ta tag i all disk sen blir det en sväng på IKSU. Det där med att träna varannandag har gått lite dåligt under midsommar.. IKSU har varit stängt så jag skyller på det.

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha, oj, här har vi olika uppfattningar! jag tycker kroppen är jätteintressant! jag ser kroppen som en konkret sak, men det är sant att vissa saker är rätt svåra att förstå och bli rätt abstrakta. men vi BESTÅR ju av vår kropp, därför tycker jag de är så intressant att lära sig hur den fungerar :) rymden är också intressant! men sjukt svår att föreställa sig... ses imorgon! :D

2011-07-01 @ 15:17:17
URL: http://www.mynameissophiaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0