Musten försvann, men lyckan kom tillbaka!

Igår vet jag inte riktigt vad som hände med mig, men jag blev sådär ofantligt trött. Bara tänka var en stor pers. Kändes som det var en urladdning från allt som hänt senaste månaderna. Ställde in grillningen på kvällen och stannade hemma istället. Gjorde bara underbara Jessicasaker. Tog ett bad i 1½ timme, åt blåbär i massor, såg på Desperate Housewives och spelade lite Roller Coaster Tycoon. Det var precis vad jag behövde. Jag har även sovit i cirka tio timmar inatt. Det har gjort susen för mitt välbefinnande! När saker som jag älskar (typ grilla) börjar kännas jobbigt hinner jag ställa mig en hel del frågor om vad jag prioriterar i livet. Det enda vettiga jag kan komma fram till att prioritera är mig själv. Med detta menar jag inte att jag ger mig själv rätt att bete mig hur jag vill. En stor del av den jag är, är faktiskt att vara en bra sambo, en bra kompis, en bra dotter osv. Men när det inte funkar, då är det lika bra att fokusera på sig själv. För om jag inte har någon energi, då orkar jag inte med att vara den person som jag själv anser mig vara. Därför sätter jag mig själv i första hand och resten av världen i andra hand.

Jag är glad att jag tog mig en kväll för eftertänksamhet igår. För nu känns allt rolitgt igen. Jag ska måla, få ordning i lägenheten, ordna lite MPgrejor och krama sönder min älskade Fredrik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0