Härliga, varma, cirkus Umeå

Shit, sommarn kom som på beställning iår! Jag har till och med blivit lite mindre vit! Sedär ja, sånt som händer när man jobbar halvtid. Halvtid är härliga saker, åtminstone soliga dagar! (inte lite trevligt för ekonomin, men pengar är inget problem, som de rika brukar säga, det är bara äta mer havregrynsgröt så löser sig allt). Igår hängde jag med bästaste Johanna, Sara, Lovisa, Linn och Ivis på Nydala, sedan blev det hem duscha (meningslöst, blev svettig på direkten igen), klaga lite på möbelhandlaren som aldrig styr upp det vi reklamerat, äter god mat på taromina på Haga, sedan var det dags för kvällens höjdpunkt: CIRKUS!

Cirkus är roligt, det tycker jag! En kulturform som helt klart är underskattad. Men, visst, jag måste kolla bort lite när djuren kommer upp. Hästar som kan springa i cirklar är inte intressant, inte heller när kameler, zebror och lamor gör det är jag imponerad. Sedan att de lyckats få några vilda vattenbuffelliknande djur att stå still på en pall, det är helt enkelt värdelöst. Låt djuren vara i fred! Visst, var en man som hade en hel hög med hundar som kunde hoppa typ 2 meter högt. Det var häftigt, fast å andra sidan så syns det ju att hundarna har hur roligt som helst, inte så stor skillnad från agility så, svårt att vara lika mkt emot det. Annars hade de en grupp med akrobater som var jättehäftiga, ett annat par som blandade clowneri och akrobati(?) och gjorde en massa snyggt! Två clowner fanns det också. Mest spännande var tre galningar som körde motorcykel i en glob, det var helt sjukt!

För att sammanfatta, älskar cirkus, så länge de låter djuren vara vanliga djur och inte cirkusdjur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0