Istället för att diska..

Igår hade jag finaste finbesöket i form av världens bästaste och härligaste Lotta. Hon är lika god som 100 chokladmuffinsar tillsammans, både på ytan och djupet! Vi drack vin, åt rabarberpaj för att sedan ta oss ner på stan för att skaka rumpa på TC. Det var trevligt, trots att vi inte träffade så många som vi känner/känner igen. Ivis var där en snabbis, annars var det inte mkt mer än så. Vart går egentligen umefolket nu för tiden? När jag kom hem sov Fredrik sött på soffan. Han påstod sig titta på TV, något som jag betvivlar då han vänt sig mot soffryggen.

Har jag sagt att jag blivit vuxen? Idag sov jag till tio. Min första tanke var, ånej, nu har jag sovit bort hela dagen. Helt hopplöst va? Att bli vuxen, att tänka så. Hade jag varit 15 hade jag tvingat mig själv att somna om, i ren protest mot samhället, som den rebell som jag faktiskt var! Jag har lekt arbetare idag, ni vet en sån där som har blåkläder och radiohörselkåpor på sig. Okej, nu hade jag inga blåkläder utan shorts och bikiniöverdel (varmt ute ju!), men riktigt sexiga hörselkåpor med inbyggdradio däremot, även skyddsglasögon och munskydd. Hetare än så blir det helt enkelt inte! Till det hade jag en slipmaskin som accessoar. Håller på att slipa, för att sedan måla om mamma och pappas utemöbler. Jag tänkte det skulle vara typ 3-4 dagars arbete, men tar nog bara så lång tid att slipa allt... Förbannat drygt! Ska åka dit några eftermiddagar i veckan tänkte jag. På något sätt är det rätt kul att göra något med kroppen, att föra slipmaskinen över trät tills all färg är borta. Även om jag är bombsäker på att jag ska råka tappa slipmaskinen på mig så jag får ett gigantiskt skrapsår. Jag hann planera upp vilken av grannarna jag skulle pling på hos, för att be om hjälp. Gillar att ha en plan om jag ska göra illa mig, för jag är sjukt ologisk när jag blir chockad/gör illa mig. Helst vill jag ringa mamma, på ren reflex. Trots att pappa är tusen gånger bättre i krissituationer. Som sagt ologiskt!

Nu har jag skrivit ett mkt osammanhängande blogginlägg istället för att diska. Är nog inte så vuxen ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0