Städfnatt!

Ikväll har jag ätit en riktigt god päron och kardemummapaj på Waynes. Riktigt mumsig tycker jag som en riktig kardemummanörd. Dock var det länge sedan jag använda det i ngt. Men snart är det faktiskt dags att baka semlor, och i dem tar jag alltid lite extra kardemumma. Det är ju så mumma!

Kom hem för ungefär en timme sen och fick en snilleblixt. Vad ska jag göra fram tills att jag blir trött? Kanske ligga i soffan? Eller varför inte städa så jag slipper göra det imorgon. Så nu har jag dammsugat, dammtorkat och bytt ut julgardinerna i köket. Upptäckte dessutom att de i sovrummet var väldigt, väldigt dammiga så de har jag slängt i tvättmaskinen. Jag känner mig sådär hysteriskt duktig faktiskt.

Imorgon har jag stora planer på att jag ska studsa upp ur sängen klockan åtta, äta en gröttallrik, cykla iväg till UB och läsa tidningar för fullt. Ett litet extrajobb jag gör åt en doktorand. Får betalt för att läsa tidningen, känns lite konstigt. Visst, den är från 1976 så inte direkt aktuella saker. Men känner att jag får en uppfattning om hur journalistiken såg ut då och lite vad som hänt både i Sverige och världen. Väldigt mkt krig i Afrika och skogsägare som surar för att de inte får använda DDT.

Tidningarna är på sånna där uråldriga microfilmer. Ser ut och låter som en jättegamal dator, har fruktansvärt dålig skärm. Tänka sig vart tekniken har tagit oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0