Recension: Snowboard!

Fortsätter mina älskade recensioner av olika träningsformer. Denna gång blir det dock inte ett IKSUpass utan något som är väldigt säsongsanpassat. Som vanligt gör jag mitt bästa för att inte vara objektiv!

Här kommer den kompletta listan till varför snowboard är den bästa träningsformen någonsin
- Det krävs en hel del balans således tränar man en hel del småmuslker likt de som tränas på ett corepass. Hade faktiskt träningsvärk i sidan av magen, ovanför höfterna, efter första dagen.
- Låren blir uttåliga och förbereds inför sommarens joggningturer. Och vem vill inte ha ett par ursnygga ben att visa upp?
- Passen är väldigt långa, vanligtvis 2-3 timmar gånger två = extra mkt träning och extra mkt roligt!
- Det är så fantastiskt roligt att det knappts märks att det faktistk är träning man håller på med. Visst, ibland bränner mjölksyran men då är det bara att sätta sig, kolla på andra åkare och lära sig av deras teknik.
- Man märker väldigt tydligt då man kört slut på sig. När benen viker sig och man faller ihop mitt i backen är det dags att sluta innan några större blåmärken uppenbarar sig på rumpan. Väldigt sällan som man kan påstå att passen varit för slappa.
- Träningen sker utomhus och om solen tittar fram kan man få lite färg på kinderna och fylla på sitt D-vitaminlager. Perfekt i ett mörkt vintersverige.
- Rumpan får sig en riktig omgång, spec om den är så tung som min är, varje gång man spänner på sig brädan och sedan ställer sig upp. Ett hett tips för de med en "häng"rumpa.
- Sist, men inte minst så fulls ens hjärta av ett sådant välbehag som bäst liknas vid kärleken en mor känner till sitt nyfödda barn (kan jag tänka mig).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0