Nyårslöften!

Förra året var nyårslöfterna att lära mig gå ner i spagat eller split och sluta konsumera en massa onödigt, främst kläder. Det första har gått rent åt helvette, men det visste jag redan innan. Det andra är jag faktiskt nöjd med. Visst, lite smågrejer har det blivit. Men jag har verkligen tänkt efter när jag väl köpt saker. Typ, behöver jag det här eller vill jag bara ha det? Är det prisvärt? Etc. Känner mig nöjd. Har lärt mig hantera köpsuget. Visst det underlättar att vara student och dessutom ta lite mindre studielån så man verkligen inte kan, rent ekonomiskt, köpa saker. Nu bävar jag mig nästan inför att gå på stan, för det känns som att det kommer bli dyrt. Är som lite av varje jag skulle behöva. Lite nya kjolar och klänningar är väl det jag är mest sugen på, men borde köpa tråkiga saker som underkläder. Finns inge tråkigare att köpa egentligen, det är mest bara dyrt!.

Årets nyårslöften går i en liten annan anda. Har under hösten lyckats äta en hel del gosaker, oftare än jag brukat. Skulle kunna skylla det hela på att jag blivit sambo, men egentligen är det mest jag som är en liten gottegris. Därför är planen att endast äta gosaker en gång i veckan, på helgen helst. Planen var först att jag skulle få välja en sak, typ chips eller glass osv, men den idén har redan spruckit. Jag inför med andra ord lördagsgodis igen, för första gången på typ tio år.

Mitt andra nyårslöfte är att klara av att göra en chin. Ni vet, häva sig upp med hakan över en stång endast med hjälp av sin armstyrka. Får se om det kommer gå, men jag har faktiskt redan tjuvbörjat på det hela i somras lite grann.

Ett annat mål, snarare än löfte är att lära mig göra ordentliga tricepsarmhävningar. Det har länge varit en fysisk omöjlighet för mig att göra det, till och med på knä. Numera kan jag göra ca 2-3 stycken på knä utan att typ totaldö, så är en bit kvar innan de går att göra på tå, men snart såååå.

Sen har jag någon idé om att jag ska springa/jogga/gå från lägenheten till Sävar. Mest bara för att testa hur lång tid det tar. Sen får det nog faktiskt vara slut på mål och löften för det här året. Men visst, har alltid en önskan om att bli lite vigare, men jag tycks aldrig bli det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0