Morgonspinning

Jag och Ragna har under några, jag vill skriva veckor, månaders tid tänkt gå på ett spinningpass tillsammans. Efter att båda varit förkylda, lata och skjutit på det en hel del tog vi oss i kragen igår. Klockan 0700 befann vi oss på IKSU för att trampa lite. Jag har aldrig varit ett stort fan av spinning. Har alltid sett det som något självmordsbenägna håller på med. Det är helt enkelt så jobbigt ibland att det känns som att hjärtat hotar med att sluta slå om man inte saktar ner. Nu var vi på ett morgonpass, som är betydligt mildare än alla andra pass, dessutom är det endast 40 minuter med ca 25 min effektiv cykling. Mycket Jessica vänligt (min kondition är ej på topp just nu).

Förutom att jag inte kunde höra vad instruktören sa och hela tiden kollade på klockan så var det faktiskt bra träning. Med risk för att äckla känsliga läsare så behöver jag inte berätta exakt hur mkt svett jag utsöndrade. Men det var en hel del! Jag var väldigt positiv till det hela fram till ungefär klockan tio. Då började tröttheten sakta, men väldigt säkert smyga sig på. Att gå upp klockan 0603 är inte riktigt min grej. Speciellt när jag inte riktigt vänt tillbaka på dygnet sedan julledigheten.

Jag tror jag ska testa ett kvällspass innan jag uttalar mig om spinning i helhet faktiskt. Bra träning men inte så jättekul.

Nu ska jag slänga ihop 4000 tecken utan blanksteg om varför Turkiet ska eller inte ska få bli medlem i EU. Känns nästan skrattretande lätt för att vara en hemtenta på Bnivå. Hade förväntat mig något svårare. Det svåraste med den här uppgiften är att jag skulle kunna skriva 8000 tecken utan problem. Det kommer bli en utmaning att hålla texten kort helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0