Bygdsiljum!

Igår togs ett snabbt beslut att följa med familjen till Bygdsiljum. Kanske inte var det mest genomtänkta med tanke på att jag har en hemtenta att skriva. Men vem har någonsin påstått att man alltid måste ta genomtänkta beslut? Med andra ord så är jag absolut inte alls klar som jag hade tänkt att vara vid det här laget. Inte fullt lika roligt att sitta i stugan själv medan de andra fikar och bastar. Men, vad ska man göra? Jag vill ju faktiskt åka bräda imorgon också istället för att plugga så då får man bita i det sura äpplet.

Jag har snart skrivit klart allt det jobbiga på tentan i vart fall. Tagit beslut. Något som jag tycker är svårt att göra när man ska använda sina akademiska kunskaper för att motivera sitt beslut. Det funkar liksom inte bara med att Turkiet bör inte bli medlem i EU för att det säger min magkänsla. Näe, här krävs det att jag kan förklara det utifrån vissa integrationsteorier där den ena är flummigare än den andra. Tack och lov finns kan jag använda räddaren i nöden, den historiska institutionalismen. Den funkar alltid. Bara att slänga in lite negative feedback och path dependency. Den löser liksom alla problem i den akademiska världen!

Kommentarer
Postat av: Hon som inte förstod ett ord av ovanstående

..



kan du göra mina tentor också?

2011-01-18 @ 23:55:01
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0