Synonymer!

This blogginlägg goes out to all the times i've used synonymer in word!

Av någon anledning så tänkte jag att det här blogginlägget skulle bli en dålig rapptext. Jag kan dock bara nödrim så jag struntar i den idén.

Idag sitter jag vid min bäbisdator och sörjer lite. Den har endast Open Office och det försvårar en hel del. Under min tid i den akademiska sfären har jag kommit i kontakt med väldigt många svåra ord och utvecklat mitt ordföråd med typ 10 000 ord. Jag slänger in huruvida och således som om det vore slang i mina texter. Men ibland kör jag fast. Kan sitta och fundera hur länge som helst på ett annat sätt att uttrycka mig. Då är det extra bra att ha ett äkta officepaket på datorn. Ett enkelt högerklick på ordet och synonymer i massor visar sig. Ett ord, som jag säkerligen aldrig skulle ha kommit fram till är vingklippt. Nu pryder det min text så fint, så fint. Kanske är ett lite väl poetiskt ord, men jag gillre!

All kärlek till synonymer!

Kommentarer
Postat av: anna

hahahaha, huruvida och således är två av mina favvisar också! tillsammans med avtäcka och indikera. och så en och annan diskurs, som man never never ever använder i talspråk, bara i högtravande hemtentor. jag gillare!

2011-02-16 @ 21:48:49
URL: http://frykholm.blogg.se/
Postat av: sofia

synonymfunktionen är guds gåva till studenter.

2011-02-17 @ 11:56:47
URL: http://mynameissophiaa.blogspot.com
Postat av: En annan anna

Jag gillar anbelangar och improduktiv, det är grejer det.

2011-02-20 @ 15:48:54
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0