Kors i taket!

Kära Bloggen, i måndags läste hela tio personer dig. Helt otroligt va? Kors i taket, helt enkelt. Nytt rekord. Måste vara alla dessa intressanta inlägg som gör att alla bara flockas här i min cyberdagbok.

Idag känner jag mig extra knäpp. En aning övertrött och lite luddig i yttre kanterna av hjärnan. Om ni förstår hur jag menar. Försöker att vara väldigt akademiskt analyserande och djup för tillfället. Att utveckla en teori om socialt kapital är inte riktigt lika lätt som det låter, specielt när den måste sträcka sig över hela åtta sidor. Vet inte riktigt hur det ska gå, men gå ska det bestämt göra! Känns som att jag lever i min egna lilla social-kapitalbubbla där ingen tänker lika som mig. Men, usch och fy för hur världen skulle se ut om alla tänkte lika. Ingen argumentation.

Igår klippte jag håret och köpte lite kläder. Blev två kjolar, en t-shirt och en långärmad tröja. Fredrik tog snygga dagens outfitbilder på mig som jag eventuellt tänkte publicera här sen. Jag har i vart fall en sån där sockersöt raklugg nu igen. Jag känner mig alltid så gullepluttig med en sån. Har lite svårt att ta mig själv seriöst. Men den täcker så tacksamt mina oplockade ögonbryn att jag bara måste älska den. Är nog något jag får sluta med när jag ska bli seriös karriärskvinna? Fast, kompetensen sitter ju knappast i luggen, så det borde gå. Är nog några terminer kvar innan jag lämnar universitetets trygga värld ändå.

Idag ska jag på möte med gröna studenter, på en föreläsning om att plugga utomlands och sedan på Grönbio. Känns som en ovanligt intensiv dag och får se om jag orkar med allt. Har trots allt en hel del takdropp från näsan för tillfället. Imorgon blir det till å jobba igen. Känner verkligen hur pengarna börjar rulla in för tillfället! (Eller ja, en månad i efterskott).

Kommentarer
Postat av: sofia

jag tycker du blev väldigt fin i din gulleplutt-lugg! :D och kors i taket, vilket shopoholic du blivit!! ;) roligt att handla kläder? eller känns det sjukt slösaktigt?

2011-02-04 @ 18:17:52
URL: http://mynameissophiaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0