I hopp om att lura sig själv

Det här med att plugga är alltid något man kan beklaga sig över. Egentligen är det jättekul, intressant och roligt att få använda hjärnan sin, men det är även så fruktansvärt lätt att skjuta på. Idag försöker jag därför lura mig själv. Inte det lättaste att lyckas med när man gör det medvetet. Men det ska bestämt fungera. Har jobbat på förmiddagen (jippie säger jessicas sparkonto), lunchat sushi med mamsen på förmiddagen (jippie säger Jessicas smaklökar!).

Nu på eftermiddagen har jag bestämt mig för att stanna nere på stan. Sitter därför på Umeå statsbibliotek och försöker få något gjort. Hade någon förhoppning om att jag inte skulle få tillgång till internet men det fick jag ju självklart så lite onödigt surfande blir det. Så lurade inte mig själv helt perfekt. Förhoppningsvis orkar jag sitta här till klockan fem.

Måste dock få klaga lite granna! Sitter på ett offentligt bibliotek, då förväntar åtminstone jag mig att jag ska få tillgång till toaletten gratis. Men nejnejnej, här tar de fem kronor för att man ska få göra sina behov. Och gissa vem som just tömde sitt myntfack i spargrisen? Jo, ingen mindre än jag. Och vem som just druckit en massa kaffe och vatten? Jo, det är jag det med! Så skulle tro att jag pallar sitta här ca 30 min till innan jag gör ngt i byxan. Så dåligt gick det att lura sig själv, kroppen kontrade fort med att strejka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0