Gröna studenter till kårval och C-uppsats

Senaste veckan har det varit fullt upp. En massa saker som varit tvunget att bli klar till på fredag. Imorgon tar jag nämligen mitt pick och pack och åker till Borgafjäll med en hel drös ungdommar. Ska bli supertrevligt och jättekul helt enkelt!

Idag har jag stått med Elisabeth och Nils i Lindelhallen. Vi delade ut våra fina "Får vi chans på dig?"kort tillsammans med kondomer och basilikafrön. Mycket, mycket trevligt. Vi lyckades även äntligen få ihop 40 underskrifter så nu ska vi prova på det där med kårval. Ska bli riktigt spännande faktiskt! Kommer stå tvåa på vår lista, med risk/chans att hamna längst upp. Det är verkligen dags för att läsa på vad kåren faktiskt gör och vad miljöpariets utbildningspolicys är. Men, det blir något jag får lov att ta tag i längre fram. Sjukt kul att vara politiskt engagerad, även om det stressar mig lite men det beror mest på alla andra saker jag tar på mig att göra.

Har börjat få ihop en idé om vad jag vill skriva min uppsats om. Jag vill kolla på ledar/debatt/insidarsidor i DN/SvD för att se vilken kunskap/attityd/inställning olika aktörer har och jämföra med andra undersöktningar som gjort. Tänkte få in den där teorin om att media sedan påverkar både människors attityder och politikers eller hur det nu var. Står om det i en bok med röd/orangeframsida i vart fall!

Nu funderar jag på att tjyvköpa en chipspåse och äta upp hela själv, bara för att ingen kommer se det!

Kommentarer
Postat av: A

Du får chans på mig!

2011-02-25 @ 19:26:24
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: sofia

ojojoj, vad häftigt! kommer man att kunna rösta på dig till kårvalet i umeå?! coolt!

2011-02-28 @ 20:13:10
URL: http://mynameissophiaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0