Oron över att stressen ska ta slut

Det börjar verkligen dra ihop sig inför inlämningen av C-uppsatsen - tre veckor kvar. Jag önskar att jag låg bättre till än vad jag gör för tillfället. Min text kommer nog aldrig komma upp i de 30 som krävs. Känns som att jag kommerbehöva slänga ihop ngt i sista sekund. På torsdag är det inlämning inför sista grupphandledningen. Då vill jag helst bara ha kvar finliret - korrekturläsning, flytta om alla stycken 14 varv, göra källförteckning, innehållsförteckning osv. Hur jag ska hinna så långt är ett stort frågetecken fyllt av stress. Helst av allt vill jag få VG på uppsatsen, men hur jag än gör lyckas jag inte lyfta min analys på speciellt hög nivå. Den förblir blajblaj. Ibland tänker jag att jag ska ge upp. Men det känns så klassiskt mig, att inte riktigt ta sig över mållinjen. Den här gången ska jag pusha mig själv tills jag blir nöjd med uppsatsen.

On top of allt det där så vet jag inte alls vad jag ska göra i sommar. Har sökt jöken i brist på annat och varit på en arbetsintervju på Coop. Än så länge vet jag ingenting, ingenting och ingenting. Känns som jag stressar som en galning just nu och sedan i juni kommer jag sitta och dingla med benen och stirra in i väggen. Jag gillar inte att inte veta vad som komma skall!

Ikväll ska vi i vart fall grilla! Är något i grilldoften som får mig att bli lugn och rofylld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0