Hur planerar man att vara effektiv?

Väligt ofta när jag går och lägger mig tänker jag att imorgon kommer jag vakna pigg och altert, storstäda hela lägenheten på en timme, plugga, träna och styra upp en massa saker som jag skjutit på. Det funkar dock väldigt sällan. Varför kan jag bara inte vakna med världens diciplin, göra bort alla måsten så att jag sedan kan ta det lugnt med gott samvete? Varför vill jag alltid ta det lugna från början och istället ha dåligt samvete? Väldigt dumt hur man fungerar men nu ska jag banne mig åtminstone tömma diskmaskinen! Har varit vaken i mer än två timmar och det enda jag lyckats med är att äta frukost och förstås, se en drös med the big bang theory-avsnitt. Näe, nu blir det skärpning. Här ska städas, här ska pluggas fram till fyra, för då blir det IKSU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0