Jag säger bara en sak: FYFAN FÖR HÖGERN!

Det här blogginlägget bör läsas efter läst in sig på http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html

Idag har jag varit förbannad, sådär arg att jag mest gått runt i cirklar och mumlat diverse svordommar och skällsord. Det finns inte ord helt enkelt. Jag föraktar alla som röstar höger. Det tidigare överseendet jag haft med att människor kan se någon slags fördel med Alliansen är borta. Det är endast egoistiska människor som hellre vill ha en slant till i plånboken eller som inte kan unna de svaga hjälp som röstar höger. Att människor röstar höger ger mig en dålig människosyn. Det går inte ihop med min åsikt vad en stat ska ge människan. Visst, kanske behövdes ett maktskifte för fyra år sedan för att vi verkligen ska förstå hur bra vi egentligen har det. Hoppas att vi svenskar verkligen förstår vad vi riskerar att få om Alliansen vinner på söndag. Nu får det helt enkelt vara nog. Konsekvenerna har varit förödande. Hur många fuskare har Alliansen hittat? Eller har de, som i fallet i länken ovan, endast förstört för en trogen medborgares liv?

En människa som är sjuk ska inte behöva bli utkastad på gatan också. En människa som inte endast förlitat sig på staten utan även har en egen försäkring ska inte behöva bli förnedrad på detta sätt. Vem vet, nästa person som blir satt i samma situation kanske är du eller någon du håller kär. Eller så blir det en främlig, det är lika illa vem det är blir. Det finns inget som rättfärdigar en röst på Alliansen.

Fast vem vet, kommer De Rödgröna göra Sverige till det land som vi alla vill se? Till nästa val är jag verkligen sugen på att ställa upp med ett eget parti med flera revolutionernade förslag på hur Sverige ska styras. Ska bestämt filosofera fram dem. På fyra år hinner man tänka rätt mkt.

Kommentarer
Postat av: anna som röstar röttröttrött

åh jessica! vi förenas i föraktet, så blir allt lite ljusare och trevligare. folket över pengarna, kollektivet över individen. PUSS!

2010-09-19 @ 18:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0