Hjärntumör eller synfel?

Jag har haft en hel del ont i huvudet på sistone, blir lätt trött, koncentrationssvårigheter och dessutom extra virrig och glömsk den senaste tiden. Hjärntumör tänker ni självklart på direkten. Jag, som inte är en helt utblommad hypokondrier, har därmot en annan idé. Förutom att mina visdomständer växer (de övre har visat sig förut, de undre som tränger sig på nu) så är den självklara diagnosen synfel. Men, det här är inte första gången jag får för mig det. Det hela hör ihop med att jag önskar att jag hade superbra syn dessutom gärna med ett extra inbyggt objektiv så jag kunde zooma också. Det kommer därför inte på talan att jag ska behöva ha glasögon, då är jag ju ännu längre från min dröm om övernaturliga ögon.

Jag kanske egentligen bara borde ringa en optiker och boka in en synundersökning. Men, då kommer jag självklart tillbaka till den där boken där det är en flicka som har reumatism som det sedan efter en synundersökning visar sig vara cancer. Självklart kommer det hända mig sen kommer jag dö inom några månader. Lika snabbt som jag resonerat fram ett optikerbesök är jag tillbaka i förnekelse.

Så, ni rationella människor som läser det här, visst har jag rätt?



Kommentarer
Postat av: sofia

i vår förra kurs, neurologi, gick vi bland annat igenom huvudvärk, hjärntumörer och migrän. och jag kan ju iaf säga att det är ytterst sällan man får hjärntumörer. har man däremot huvudvärk på morgonen så kan det vara ett tecken på hjärntumör. vid migrän får man också huvudvärk oftast på morgonen, men det går ju över efter en dag. om din huvudvärk är tryckande, molande, kanske som en "trång mössa", lite dunkande, så är det nog spänningshuvudvärk. väldigt vanligt. kanske har du suttit och läst väldigt mycket och är spänd i axlar och nacke? det är många muskler som fäster upp mot huvudet som kan orsaka spänningshuvudvärk. jag föreslår att du berättar detta för din sambo och kräver att du får massage ;) lycka till!

2010-09-21 @ 16:43:36
URL: http://mynameissophiaa.blogspot.com
Postat av: sofia

absolut! man borde inte få ha barn om man röker! barnen blir sjuka!!

2010-09-22 @ 12:39:32
URL: http://mynameissophiaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0