Vägval eller valväg? Och en hel del intressant information!

Framtiden
Har tagit mig i kragen och försökt fundera lite seriöst på min framtid. Vilken utbildning kommer att leda till mitt drömjobb? Har även varit på ett möte med en väldigt snäll studievägledare. Det hela slutade i att det blir Juridisk översiktskurs (JÖKEN)+ miljörätt nästa termin. Har även slängt in lite franska på distans, får se om den blir av. Känner att franskan verkligen håller på att springa iväg från mig så ska fräscha upp den lite. Sparar Stats C till nästa termin. Eller ännu längre fram, vem vet vad som händer i framtidgen egentligen? Personligen så gillar jag att ha lite koll iaf. En plan, även om den byts ut med jämna mellanrum.

Nyttigaveckan
Har en inte äta onyggighetervecka i veckan. Planen är dessutom att ta sig iväg till IKSU lite oftare än vanligt vilket nog inte kommer gå, är på minst tre pass i veckan plus buggen. Idag fanns det inget pass när jag ville träna, men blev räddad av att 5an visade Greys Anatomy. Hela programmet sprang, joggade och powerwalkade jag! 500 kalorier (om den nu räknar rätt) lättare blev jag. Kändes däremot som minst 5000.

Barcelona!
Jag och Fredrik har även bokat in en resa till Lovisa i Barcelona i november. Det ska bli hur kul som helst, vet dock inte riktigt vad man kan göra där, men har ju en personlig guidie så det ska nog gå bra ändå! Hoppas att det ska vara en aning varmare än här, det är det enda. Dock kommer jag missa lite plugg, men jag känner att jag behöver och förtjänar en resa. Blev trots allt inte mkt rest i somras - så jag tar igen det nu! Enda nackdelen är att det inte blir någon resa till Uppsala den här terminen.

Slösaktiga Jessica
Andra förändringar i mitt liv är att jag har blivit glasögonorm och korthårig. En ny mobil är dessutom beställd. Som ni säkert förstår så har jag inte längre något stort kapital på mitt konto. Men, sen är det inte coolt att vara rik heller, så det så! Mitt konsumtionsstopp går med andra ord åt helvette. Dessutom köpt ett par nya träningsbyxor. Visst, inget har varit direkt onödigt men varit två hemskt oekonomiska veckor.

Nu ska jag leka student på ritkigt, endast äta nudlar och ketchup! Visst ser mitt blogginlägg nästan ut som små notiser i en tidning nu med rubriker? Noll röd tråd mellan dem men skitsamma!

Kommentarer
Postat av: sofia

det låter som en spännande termin du har till mötes! och glasögon - jag efterfrågar bilder! :D

2010-10-13 @ 13:37:57
URL: http://mynameissophiaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0