Gröna studenter

Efter en mkt kort övertalning från Elisabeth i klassen har jag gått med i Gröna Studenter. Det känns bra att äntligen tagit mig i kragen och börjat engagera mig lite politiskt. Hur mkt det kommer bli återstår att se, men jag känner att det är lättare att göra skillnad som medlem i Sveriges tredje största parti (om man ser till antal platser i riksdagen) än vad det skulle vara att gå med i en intresseorganisation typ Greenpeace eller liknande.

Vi läser en förhoppningsvis intressant kurs för tillfället som heter "Environmental Governance". Förutom att läsa en hel del intressant litteratur (och en del tråkig såklart) ska vi ha ett rollspel. Vi ska låtsas att vi är en representant från ett land (jag har rumänien) som åker på en jättestor FN-konferens och försöka komma överens om ett nytt Kyotoprotokoll. Har inte riktigt tagit tag i mig själv och läst på om Rumänien ännu men jag har ett litet hum. Tydligen är de kompisar med Ungern och med i EU eller vill bli. Noll koll med andra ord.

För er som väntar med spänning efter bilder från Barcelona så kommer de säkert snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0