Barcelona!

Bjuppar på lite bilder från Barcelona bara för att jag vill och kan!
En bild från första dagen, vi gick ca 100 000 steg var. Här är TUFFINGEN bärandes på en Starbuckskaffe vid en triumfbåge

En av de ca 50 bilder som Lovisa tog på Fredrik och mig vid alla olika turistatraktioner, själv tyckte hon att det var lite pinsamt och ville inte bli fotad.


Lovisa och Fredrik köpte resans kallaste (flöt runt is) och dyraste öl på ett halvskabbigt ställe.


I ett hål i en park som jag hunnit glömma namnet på


Efter lite bergsbestigning kom vi upp till en utsiktsplats, insåg att vi gått typ från standen och hela vägen upp, men solen kikade fram (strax efter kortet togs!) och skoskavet sket vi i!


Jag passade på att ta lite konstnärliga bilder på Lovisa.

Trots att det överallt i Barcelona fanns skyltar med bilder på som visade vad man får och inte får göra, t ex förbud mot att åka med foppatofflor/flipflops i rulltrappan så missade de visa att man inte får klättra in i hålen och Lovisa ertappades av en vakt med denna olagliga sysselsättning.



Nu blev jag less på att ladda upp bilder, så det här är ett smakprov av vad vi gjorde vår första hela dag i Barcelona. Var bara några dagar, kändes mycket länge. Kan verkligen rekommendera staden och att ha Lovisa som privatguide!

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Blir riktigt avundsjuk. Ser ut att ha varit en ypperligt bra resa!

2010-11-30 @ 14:47:14
URL: http://suzanne.webblogg.se/
Postat av: sofia

åh, bilder bilder!! vill se mer mer! blir himla sugen på att resa också :D

2010-12-04 @ 22:29:26
URL: http://mynameissophiaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0