Mat och pluggklocka

Idag har jag en sån där omöjlig dag. En sån där dag där man inte klarar av större variation än äta, sova och kanske lite TV mellan. Vet inte om det hela beror på den stora omställningen att börja nio och inte tio på morgonen. Eller om jag har kommit in i trotsåldern igen. För jag tänker verkligen gå och lägga mig i tid, laga vettig middag och göra mina läxor. Någonstans spricker det. Jag är uppe två timmar senare än jag borde. Jag äter hallonpaj till middag och därimellan hittar jag en massa TVprogram att kika på.

Så, orsaker till detta? Stress och kanske att jag tränat en del på sistone och ändrat mina rutiner. Men är mest stress. Trots att jag egentligen vet att jag inte har något att stressa över, än åtminsone. Den tycks ändå ligga och gnaga där under mitt förståndiga medvetande. Det hela handlar främst om två tentor på samma vecka. Trots att det ligger några veckor fram, andra och fjärde juni, kommer jag inte från det. Det enda jag vet att det krävs av mig är att jag redan nu kikar lite på franskan, en stund lite då och då. Visst, vore bra om jag håller mig okej i fas med littertaturläsningen men med tanke på att den är ovanligt lättläst borde det inte vara ett problem.

Det enda jag vill är att planera sommaren, längta och tagga. Men det är något som går emot mitt nyårslöfte. Jag skulle ju försöka vara lite mer spontan. Har tappat det tänket lite, så jag får bakläxa nu igen. Men, Valborg var både spontant och trevligt trots att det inte blev ngn grillning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0