Kanske den mest tröglärda franskastudenten någonsin?

Om en vecka har jag franskatenta. Vissa regler sitter, andra kommer automatiskt resten får jag repetera. Något som stör mig riktigt mycket är att jag aldrig lär mig när man ska använda bestämd/parativ artikel. För mig är det kanske det svåraste och mest obegripliga i franskan. Det är dessutom något som tas upp på första till tredje franskalektionen för nybörjare. Det spelar ingen roll hur många gånger eller hur pedagogiskt någon förklarar det för mig, det fastnar bara inte. Jag känner mig som den mest efterblivna franskastudenten någonsin! Men vad ska man göra? Traggla, traggla, traggla och traggla. Tillslut måste det fastna! Men helst på en vecka.

Nio dagar till sommarlovet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0