Är en stolt blodgivare

Det finns stora och små saker här i livet man kan göra för sina medmänniskor. Att ta sig tiden att stanna tre sekunder för att hålla upp dörren för någon okänd, att skänka pengar till en organisation (även om det bara är 1 kr i växel) eller att göra något stort som att arbeta för fred hos FN osvosv. Jag tror verkligen att lösningen på de flesta världsproblem inte behöver vara revulotionära utan att talessättet "många bäckar små" faktiskt är sant.

Min goda gärning för dagen kommer vara att ge blod. Det kanske inte hjälper de mest behövande men jag kommer att hjälpa en person. Kanske någon med en kronisk sjukdom eller någon som varit med i en bilolycka. Jag får helt enkelt en släng av storhetsvansinne. Jag känner mig som en ärofylld hjälte, en räddare i nöden. Egentligen ganska töntigt, men jag gillar tanken på att jag har förbättrat någons liv. Inte varje dag jag får chansen till detta. Tre gånger per år för att vara exakt. Jag är helt klart en stolt blodgivare!

Edit: måste tydligen vänta ngn månad till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0