Zumba!

Ikväll tog jag mina svenska höfter på ett pass Zumba. Testade det någon gång tidigare i höst och nu kände att jag skulle ge det ett nytt försök. Visst, gick bättre denna gång, men seriöst, kan man ha stelare höfter eller sämre koordination än vad jag har? Känner mig som en 70 år gamal tant när jag försökte skaka rumpa och än värre när axlarna ska skakas.

Jag hade någon slags uppfattnong om att ha rätt okej koordination förra terminen då jag regelbundet gick på Stepdance men nu är allt försvunnet. Att kunna röra armar och ben i takt känns som ett gamalt inramat minne långt bak i skallen. Men värst av allt var att det inte var speciellt jobbigt! Vill ju gärna svettas och flåsa riktigt ordentligt när jag väl tar mig iväg till IKSU, men icket denna gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0