Mysispysis och IKEA

Har haft en fullfart-non-stophelg i helgen. Började med mysigt mys med mysigaste mysannorna i myskåddis. Där hade vi det mysigt med en väldigt konstig film, Disturbia. Först var den som en rätt vanlig teenagefilm, sen 7min 43 sek thriller och sen några avslutande scener vanlig teenagefilm.

Jag, som iglat mig fast på Ivis, sov över. Tidigt nästa morgon ringde klockan typ 04:53, eller det kändes som det i vart fall. Det var dags för en IKEAresa helt enkelt! Jag stationerade mig själv i baksätet under en filt och tre timmar senare så kliade det i shoppingfingrarna. Visst, ska egentligen ha köpstopp, men det är egentligt mest riktat till kläder, så det struntade jag i! Lite i vart fall. Köpte inte så överdrivet onödiga saker. Fyra julklappar till exempel. Ivis, Storebror och lillebror är nu helt avklarade medan Herr Skoglunds är påbörjad. Det känns bra. Ska försöka avklara resten imorgon, dock ingen idé om vad papsen ska få men det löser sig nog. Sen blev det lite mer eller mindre onödiga saker så som en jättelykta att ha på altanen, en grillstekpanna, stora dricksglas, bedset och ett överkast, med mera! Hittade även fem jättefina lila tallrikar. Har upptäckt att det kan ibland vara bra att ha fler än sex tallrikar, spec då man ibland har många på middag/inte orkar starta diskmaskinen. Kände mig helt klart nöjd och det blev inte lika dyrt som jag hade tänkt mig även om jag minst sagt hade föredragit några hundra kronor billigare.

När jag väl kom hem fastnade jag vid datorn, la mig i sängen ca 0120 och 0220 ringer storebror, som ska sova över och säger att han missat bussen. Blir sådär lagomt superduperless, men är bara att kliva upp. Drog täckisarna över pyjamasen och sen vare bara att skrapa rutorna på bilen i ca tre år. Men visst, han har ställt upp för mig förut så är en självklarhet men fortfarande -FYFAN för att vara fyllechaffis!

Idag har jag spenderat eftermiddagen hos farmor och farfar. Farfar är inne i en rätt djup formsvacka, så farmor ägnar rätt mycket tid åt att ta hand om honom. Det tycker jag är väldigt fint, dock så blir andra saker i deras hem lidande - t ex städningen. Visst, de ser kanske inte skiten - men jag gör det. Vill inte att de ska behöva ha det så. Därför ägnade jag några timmar där i eftermiddags. Kanske inte skiner nu, men det är en bit på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0