Mys med Ivispivis! Och glöggrecentioner! Och Rosapantern!

Igår hade jag den stora äran att ha Ivarsson här på middag. I brist på matlagningslust köpte vi pizza. Hon hade med sig en flaska rött som faktiskt var helt okej drickbart. Vina mapio eller något åt det, ni det vet från reklamen på tv? Första röda vinet som jag kunnat dricka utan att få den där konstiga eftersmaken som jag kopplar till rött vin. Sedan skulle jag bjuda på en drink och tänkte att Rosapantern brukar ju alltid gå hem på krogen. Dock blev den rätt misslyckad utseendemässigt. Mjölken blev grynig och själva drinken fick en slajmrosa färg. Den var helt enkelt långt ifrån aptitlig, utseendemässigt alltså. Smaken tyckte jag var helt okej, men jag ska nog leta upp ett bättre recept till nästa gång. Är det någon som har ett bra drinktips med Likör 43 i?

Hursom, vi hann även hälsa på Annas kompis Linda som bara bor fem min bort, lyssna på lite 90tal och slutligen åka ner på stan där vi hann avverka Lottas, lite köande in till TC som inte rörde sig framåt, låna toaletten på Pipes där det var smockat, köa lite i barnen på Olles där Anna blev antastad av två äldre kirunasamer, ett misslyckat försök att gå på Allstar (21 årsgräns), en mycket god plockmatstallrik på Lottas med en massa vitlökssmakande gosaker, ett besök på Pipes igen där vi mötte upp Fredrik och co som vi fick för oss att diskutera porr med vilket var ett fiasko. Slutligen strosade vi iväg till Max vid e4an där jag stötte på farbror Magnus och sedan bar det slutligen hem med skjuts av Rickards kompis Henrik. Hela kvällen i korthet, men den var faktiskt riktigt trevlig till större delen. Jag hann prata av mig en massa med Anna och berätta sånna där saker som man bara inte gör med andra än typ henne. Är hur lycklig som helst att ha henne tillbaka i stan. Jag tänker klänga mig fast vid henne så att hon inte lämnar mig eller Umeå igen!

Fredrik hann även bjuda oss på en kopp glögg direkt efter middag. Han hade införskaffat årets blossaglögg med saffranssmak. Var ingen direkt hitt. Vet inte om det var för att jag just druckit ett glas rött innan eller om den faktiskt bara var äcklig, men jag tänker inte rekommendera den. Jag tror faktiskt jag gillar saftglögg mer än vinglögg, ung som jag ännu är! Någon som har ett hett glöggtips? I så fall tar jag gärna emot det då vi numera äger ett jättefint glöggset.

Kommentarer
Postat av: Ivispivis

Det finns nog ingen som det finns så mycket att berätta om sånt man liksom inte berättar för någon som man gör för dig, annat än dig liksom. (Tyder du det där så får du en extra julklapp, gud). Men jag hade iallafall en helt fantastiskt makalöst fin kväll, det gör vi om på störten nu när jag blir permanent umä-bo! Va ja e gla att ja har däj! Puss



Ps! Glöggtipset heter Herrljunga - äpple och kanel. Lätt den bästa jag druckit någonsin! Skynda fynda.

2010-12-06 @ 22:54:57
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0