EU & Total training

Idag började vi en ny kurs, EU - makt och demokrati heter den typ. Ska förhoppningsvis bli mer lärorikt än den förra kursen. Dock är det hemskt så mycket jag glömt från förra terminen, som tur är har jag sparat en bok så jag kan återigen lära mig skillnaden på alla beslutsprocesser och diverse råd. Dock är det föreläsningar från 9/10 till 16 i 1½ vecka nu. För er som inte läser stats är det hemskt ovanligt. Normalt är 3-4 föreläsningar i veckan sen en massa läsning och grupparbeten. Men, svårt att göra det på annat sätt den kursen avbryts för en underbar jul.

Dagens träningsdos var total training. Var långt ifrån lika jobbigt som när jag var på det förra gången. Då höll jag seriöst på att dö/spy. Det är ett riktigt intensivt pass. Passet är uppdelat i fyra olika stationer som man kör tre olika övningar på runt runt runt i ca 6 minuter. Låter inte så jobbigt va? Då tror ni felfelfel! Är sådär härligt superduper jobbigt. Går inte att beskriva bättre. Värsta sorterns cirkelträning helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0