Afro och Core

Insett att jag börjat komma in i den där åldern då man inte kan äta tre påsar chips om dagen utan att det händer något på vågen. Minns så väl en gång för säg fem år sedan då jag från mina mostrar fick höra att det kommer en dag då även jag kommer få upp i vikt av bara tanken på en chokladkaka. Nu är den dagen inne. Jag sörjer. Snart har jag också en Wikströmsrumpa (dvs en stor en).

Men då är det tur att jag kan lura min kropp lite med hjälp av mitt IKSUkort. För jag har nämligen inga planer på att sluta stoppa mig full av gosaker, inte för att det ens är en möjlighet i mitt nya samboförhållande. Alltid är det något som ska firas eller någon som är myssugen. Och då behövs det gosaker. Så är det bara och kommer alltid vara.

Därför kör jag stenhårt på IKSU för tillfället. Även märkt att mitt humör blivit mycket bättre senaste veckan. Känner mig inte lika less och på dåligt humör som jag gjort av och till under min träningspaus. Tänk att träning kan göra en sådan stor skillnad.

Idag var jag på aftro och core, en kombo jag körde väldigt ofta förut när jag fortfarande bodde hemma och tränande på simhallen. Inte kört Afro så många gånger på IKSU men det är faktiskt roligt när man väl är på humör, man måste tycka det är okej att vara lite galen och försöka locka fram sina afrikanska rötter, som med tanke på min hudfärg är rätt långt bak. Core är som alltid bra när man vill försöka få lite stabilitet och hållning. Men är bara trettio minuter så lite fjösigt bara själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0