Tentaplugg!

Mitt livs tredje tenta och jag börjar kanske närma mig någonslags taktik. Jag har blivit betydligt bättre på att översiktsläsa, tror till och med att jag läser fortare, åtminstone på svenska. Engelskan går fortfarande i slow motion. Jag är dessutom fast bestämd om att jag faktiskt memorerar allt jag läser. Nej, en kurs i pluggteknik vore faktiskt något att satsa på. Det enda jag vill göra är finfina listor med olika kapitel och sidor jag måste läsa som jag sedan får bocka av eller kryssa över. Det är som att jag lever för detta eviga bockande. Frågan är däremot hur mycket tid jag egentligen skulle kunna lägga på läsning istället för det eviga planerande av pluggning.

Jag är evigt tacksam för Johannas tips om att göra fotbad för att låsa fast sig vid boken. Det fungerar galant plus att ens fötter blir riktigt redo för eventuellt strosande i sandaler till sommaren. Kan det bli bättre?

Om det är någon som har fler tips så tar jag hjärtligt emot dem!

Kommentarer
Postat av: A

Sätt på riktigt riktigt tråkig musik och en riktigt riktigt hemskt dålig film så kommer pluggandet att vara din väg ur tristessen!

2010-04-26 @ 11:01:01
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0